portfolio

Complete huisstijl voor Vlastuin bv

Tijdens de viering van het 50-jarig jubileum van Vlastuin CDI in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam, hebben zij de nieuwe huisstijl met bijpassend logo onthuld. Dennis Veeken (Onwijs Reclame) heeft beide ontworpen.

De al bestaande zes iconen vormden de basis voor de huisstijl en logo. Deze staan voor de core business van Vlastuin: Packaging, POS Displays, Digital Signage, Stopping Power, Instore Solutions en Ownership. Ownership staat echter niet voor wat Vlastuin doet, maar hoe we het doen.

De iconen zijn dynamischer en vriendelijker gemaakt door een schuine lijn toe te voegen en de hoeken afgerond te maken. Ze lijken zo ook meer op applicaties, wat bijdraagt aan het moderne gevoel en de groei van Digital Signage.

De kleuren van de iconen vormen samen het logo. Zo bestaat Vlastuin letterlijk uit de diensten die ze bieden. Door de V en A open te houden, is het logo dynamischer en is het een knipoog naar de oude pay-off: ‘always in motion’. Daarnaast geeft het logo met zijn regenboog aan kleuren de emoties weer die teweeg worden gebracht tijdens het doen van een aankoop of bij een retailbeleving. Precies wat Vlastuin wil bereiken, emotie opwekken bij de shopper.

“Al met al is het een fris dynamisch logo geworden van deze tijd, kleurrijk en precies waar Vlastuin voor staat: creatief.”

De werkzaamheden voor Vlastuin CDI bestonden uit het ontwerpen van een nieuw logo, bijpassende huisstijl bestaande uit briefpapier, wordtemplates, visitekaart, enveloppen, offertemap, powerpointtemplates, emailhandtekening, vlag, autobelettering, huisstijlhandboek en het design voor de nieuwe website.

Meer informatie op  www.vlastuincdi.com



Dat wil ook!

contact & route

Nieuwsgierig geworden? Kom eens langs voor een kop koffie!

  • KVK 61 88 51 34
  • Bank NL17RABO0300163339
  • BTW NL1879.94.432.B01
Captcha